Honderdste Open Eettafel in Goudriaan

GOUDRIAAN • In De Multistee te Goudriaan werd op donderdag 5 april 2018 de feestelijke honderdste Open Eettafel gehouden. Dit gebeurde in aanwezigheid van burgemeester Van der Borg en voormalig wethouder P. Vat, evenals enkele bestuursleden van stichting Vrijwillige Hulpdienst Graafstreek (VHG), organisator van deze activiteit.

De Open Eettafel is bedoeld voor inwoners van Molenwaard vanaf 55 jaar, die het gezellig vinden om met elkaar de maaltijd te gebruiken. Ontmoeting en gezelligheid is het voornaamste doel van deze bijeenkomsten, die op een vaste dag in de maand op meerdere locaties binnen de gemeente worden gehouden.

In Goudriaan/Ottoland zijn er ongeveer 20 deelnemers. Vrijwilligers van de VHG zorgen voor het transport en het uitserveren van de maaltijden die worden bereid in de keuken van Present in Graafzicht te Bleskensgraaf.

De Open Eettafel startte in 2008 op initiatief van de voormalige gemeente Graafstroom. Voor informatie over de diverse Open Eettafellocaties binnen Molenwaard, kan men bellen met 0184-698780 (bereikbaar op werkdagen van 09.00-11.30 uur) of stuur een e-mail naar info@stichtingvhg.nl.

Op de foto staan links de kok van Graafzicht en Dini Resseler en rechts Lenie de Gier. De dames zijn van de Stichting Vrijwillige Hulpdienst Graafstreek.